Bezsenność sportowca

Bezsenność sportowca

Umiarkowany trening sportowy ma pozytywny wpływ na organizm. Zmienia się budowa mięśni, wzmacnia układ kostny, zwiększa wydolność płuc i obniża ciśnienie krwi. Organizm lepiej radzi sobie ze stresem oraz zespołami depresyjnymi. Podczas ćwiczeń wydzielają się endorfiny, zwane hormonem szczęścia oraz adrenalina. Nie oznacza to, że osoby uprawiające sport nie mają problemów zdrowotnych. Niestety częstą dolegliwością jest bezsenność, występująca przede wszystkim po wieczornym treningu. Jeżeli zaburzenie snu jest incydentalne można przyjąć lek na bezsenność. Dostępne bez recepty medykamenty pozwolą się wyspać, bez skutków ubocznych, jednak nie rozwiązuje problemu. Problemem nie będzie wysiłek fizyczny, a zbyt późna godzina rozpoczęcia treningu, oraz pobudzające odżywki i suplementy diety.

Brak snu po treningu

Oczekując szybkich rezultatów w postaci utraty tkanki tłuszczowej i przyrostu mięśniowej korzysta się z odżywek i suplementów diety. Pobudzające organizm, przyjmowane przed treningami zawierają kofeinę oraz terozynę zmniejszające uczucie zmęczenia. Dodatkowo wysiłek fizyczny wyzwala podczas treningu adrenalinę, zwaną hormonem strachu. Zwiększa się częstotliwość skurczów serca, podnosi ciśnienie krwi, rozszerzają źrenice. Organizm zostaje pobudzony do działania. Jeszcze co najmniej przez 3 godziny po treningu, organizm nie odczuwa zmęczenia, co uniemożliwia zaśnięcie. O ile trening sportowy za dnia jest zalecany do walki z bezsennością, to ten wieczorny niestety wzmaga zaburzenia snu.

0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów