Domowa siłownia – co oprócz ciężarów? 0

Domowa siłownia – co oprócz ciężarów?

ławeczka do ćwiczeńWiększość osób, która chce poprawić swój wygląd, przygodę z treningiem siłowym zaczyna w zaciszu własnego domu. Takim osobom wydaje się, że do wykonywania tego typu ćwiczeń wystarczą jedynie ciężary i minimalna ilość wolnej przestrzeni potrzebna do treningu. W praktyce same ciężary szybko okazują się daleko niewystarczające. Bez pomocy dodatkowego sprzętu tj. ławeczki treningowe, najlepiej takie ze stojakiem na sztangę, w zasadzie możemy zapomnieć o wykonywaniu wielu ćwiczeń, które rzeczywiście mogą pomóc w szybkiej rozbudowie naszych mięśni. Po prostu trening siłowy z samymi ciężarami okazuje się treningiem mało efektywnym, co wynika z małej ilość możliwych do wykonania ćwiczeń przy wykorzystaniu samych hantli i sztangi.

Jeśli chcesz, aby Twój trening w warunkach domowych był treningiem w pełni efektywnym, podstawową rzeczą, w jaką musisz zainwestować, jest profesjonalna ławeczka do ćwiczeń. Na początku przygody z treningiem siłowym najlepiej kupić prostą ławeczkę ze stojakami pod sztangę. Taka ławeczka zapewnia dużą stabilność i wygodę w czasie wykonywania podstawowych ćwiczeń ze sztangą i hantlami. Jeśli szukamy czegoś bardziej zaawansowanego, możemy postawić na lekko wygiętą ławeczkę skośną, która dobrze sprawdza się również w treningu mięśni brzucha. Tak czy inaczej podstawą domowej siłowni, prócz samych ciężarów, powinna być właśnie ławeczka do ćwiczeń. Jeśli zainwestujemy w ławeczkę, niewielkie pieniądze możemy przeznaczyć również na zakup innych drobnych przedmiotów, które przydadzą się w rozgrzewce. Dobrym przykładem takiego sprzętu są różnego rodzaju taśmy gimnastyczne, które pomagają w rozgrzaniu mięśni i stawów zanim przystąpimy do realizacji treningu właściwego. Dla osób, które prócz pracy nad rozbudową własnej muskulatury chcą także zrzucić kilka nadprogramowych kilogramów, przydatnym akcesorium może być niewielki stepper lub klasyczny rowerek treningowy. Co prawda nie jest to sprzęt wykorzystywany w typowym treningu siłowym, ale można używać go przy rozgrzewce oraz w treningu kondycyjnym.

0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów

Odpowiedź

Możesz używać znaczników HTML tj.: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*