Jak ćwiczyć z drążkiem do podciągania? 0

Jak ćwiczyć z drążkiem do podciągania?

Aktywność fizyczna to najlepszy sposób na zachowanie możliwie wysokiej sprawności w każdym okresie swojego życia. Ćwiczenia pozwolą wzmocnić mięśnie, wyrzeźbić sylwetkę, pomogą również w zrzuceniu zbędnych kilogramów czy w ogólnej poprawie kondycji fizycznej ćwiczącej osoby. Jednym z tanich i prostych narzędzi, dzięki którym w szybkim czasie można wzmocnić swoje mięśnie są różnego rodzaju drążki do podciągania. Ten prosty sprzęt występuje najczęściej w postaci drążków rozporowych, które umieszcza się na dowolnej wysokości pomiędzy futryną drzwi pokojowych lub dowolnie innych. Oczywiście na rynku znaleźć można również profesjonalne drążki do podciągania na specjalnym stelażu, mocowane do ściany lub sufitu. Montaż takich drążków jest bardziej skomplikowany, ale dają one nieco większą swobodę podczas wykonywania niektórych ćwiczeń fizycznych.

Wszystkie drążki do podciągania, niezależnie od swojej konstrukcji, to doskonały sprzęt do ćwiczenia mięśni ramion i pleców. W zależności od tego, jak chwycisz drążek, ćwiczysz różne partie mięśniowe swojego ciała. Jeśli drążek złapiesz nachwytem, ćwiczysz górne partie swoich pleców. Jeśli podchwytem, trenujesz przede wszystkim ramiona, głównie bicepsy i mięśnie przedramion. Wiele zależy również od szerokości chwytu. Zmiana pozycji położeniu dłoni o kilka centymetrów może w radykalny sposób wpłynąć na utrudnienie wykonania jakiegoś ćwiczenia i tym samym na wzrost efektywności treningu.

Jak sama nazwa wskazuje, drążki do podciągania służą podciąganiu się i to w zasadzie jedyny rodzaj ćwiczeń, jaki drążki do podciąganiamożna wykonywać przy pomocy tego typu sprzętu. Podciągamy się na rękach lub na nogach, jeśli zdecydujemy się na przyjęcie odwróconej pozycji. W tym drugim przypadku lepiej zdecydować się na ćwiczenie przy ścianie lub skorzystanie z bardziej specjalistycznego sprzętu tj. ławeczka do ćwiczeń. Podciąganie tułowia wisząc głową w dół może być bardzo skuteczne, jeśli chodzi o wzmocnienie mięśni brzucha i grzbietu, ale jest również do pewnego stopnia niebezpieczne, a z pewnością mało wygodne. Drążek do podciągania to przede wszystkim sprzęt na rozbudowę górnych partii mięśniowych ludzkiego ciała. Wykonywanie kilku-kilkunastu powtórzeń 2-3 razy w tygodniu pozwoli w krótkim czasie wzmocnić mięśnie ramion, zwłaszcza bicepsów, a jeśli będziesz wykonywać ćwiczenia w nachwycie, mięśni grzbietu i karku. Na początku możesz decydować się na szeroki rozstaw dłoni na drążku. Z czasem, gdy nabierzesz siły i wprawy, rozstaw dłoni warto zmniejszać i tym samym zwiększać efektywność samego treningu.

0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów

Odpowiedź

Możesz używać znaczników HTML tj.: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*