Jakie składniki ważne w diecie dla chłopaków? 0

Jakie składniki ważne w diecie dla chłopaków?

Napisano już wiele artykułów o tym, jak powinna wyglądać dieta dorosłego mężczyzny uprawiającego sport lub nawet prowadzącego siedzący tryb życia. Można znaleźć również wiele instrukcji i sposobów żywienia przeznaczonych dla dorosłych osób i mających na celu zmniejszenie ich masy ciała poprzez ograniczenie przyjmowanych kalorii. Niewiele jest jednak w internecie wzmianek o tym, jak powinna wyglądać prawidłowa dieta młodego mężczyzny lub chłopca, który jeszcze się rozwija i prowadzi zazwyczaj aktywny tryb życia, przepełniony sportem sportem innymi zużywającymi energię czynnościami. W niniejszym artykule rozważymy, jak powinno wyglądać żywienie dorastającego mężczyzny tak, aby dostarczyć mu nie tyle dużo energii, co składników niezbędnych do prawidłowego wzrostu jego ciała i utrzymania aktywności psychofizycznej.

Mało fast-foodów!

Fast-FoodFast foody dobrej jakości nie są tak bardzo niezdrowe, jak większość osób i stereotypów stwierdza, ale z pewnością nie dostarczają one tylu wartościowych składników odżywczych dla organizmu młodego człowieka, co dobrze zbilansowana dieta. Należy pamiętać, że posiłki typu fast-food dostarczają organizmowi dużo składników energetycznych, lecz niewiele tych naprawdę odżywczych. Zawierają mało witamin, tłuszczy nasyconych i niewiele białek, za to jest w nich dużo tłuszczy złożonych o dużych łańcuchach węglowodorowych, mnóstwo cukrów pod różną postacią – w tym glutenem. Zatem jedząc fast foody dostarczamy organizmowi jedynie energii, ale pozbawiamy go niezbędnych witamin, minerałów i innych drogocennych dla organizmu mikroelementów. Oczywiście jeden posiłek fast-food raz na jakiś czas nie zaszkodzi, to jednak nie jest on polecany jako główny sposób odżywiania się!

Dużo owoców i warzyw

Owoce i warzywa zawierają niezbędne pierwiastki potrzebne do rozwoju młodego człowieka i uzupełnianiu utraconych poprzez wysiłek fizyczny i umysłowy substancji. Mowa tu bowiem nie tylko o całej gamie witamin, ale również pierwiastkach takich jak potas, magnez i żelazo. Najbardziej odżywczymi warzywami są pomidory, papryka i te mniej lubiane przez dzieci jak marchew, cebula, rzodkiew, kalarepa, a nawet ogórki. Warto też do diety włączyć od czasu do czasu kapustę i sałatę w postaci najlepiej nieprzetworzonej, gdyż zawierają one mnóstwo niezbędnego do produkcji czerwonych krwinek żelaza. Jego niedobór może powodować chorobę zwaną „anemia”. Owoce to głównie źródło witamin i cukrów prostych, które są łatwo przyswajalne i nie powodują odkładania się nadmiaru tkanki tłuszczowej w ludzkim organizmie. Zaleca się włączenie do diety wysokokalorycznych, ale bardzo zdrowych bananów, truskawek, polskich jabłek, winogron i dowolnych innych owoców – według upodobań. Spożywanie ich pomaga organizmowi w zwalczaniu drobnoustrojów, infekcji i pozwala utrzymać zdrowy nastrój i wysoką koncentrację.

Nie zapomnij o białkach

W diecie dorastającego mężczyzny nie może zabraknąć białka pod różną postacią. Niestety organizm ludzki nie potrafi syntezować białek, a jedynie je przetwarza dzięki naszym wątrobom. Zatem do diety aktywnego człowieka należy dołączyć białka roślinne i zwierzęce. Nie zaszkodzi białe mięso drobiowe, na przykład pierś z indyka lub kurczaka, które nie są drogimi produktami, ale dostarczają lekkiego i łatwo przyswajalnego białka. Pozwalają one na syntezowanie włókien miozyny w mięśniach ludzkich. Do tego dobrze jest również spożywać dość często biały ryż i różne odmiany kaszy oraz sery twarogowe. Są bogate nie tylko białka, ale też witaminy i niezbędne dla człowieka makro- i mikroelementy w tym żelazo. Dobrze jest również spożywać mięso czerwone. Niewiele osób zdaje sobie sprawę z tego, że na przykład mięso z królika lub baranina ma pozytywny wpływ na regenerację ludzkiego mózgu i dostarcza bezpośrednio niezbędnych do jego pracy substancji.

0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów

Odpowiedź

Możesz używać znaczników HTML tj.: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*