Naturalny przyspieszacz metabolizmu czy tabletki? 0

Naturalny przyspieszacz metabolizmu czy tabletki?

Choć naturalne tempo metabolizmu zależy głównie od czynników genetycznych, odpowiednimi nawykami żywieniowymi i aktywnością fizyczną można wpłynąć na jego przyspieszenie. Aby nastąpiła oczekiwana zmiana, nowe zasady żywieniowe trzeba jednak stosować długotrwale i regularnie. Na szczęście istnieje wiele łatwo dostępnych produktów pomocnych w tym długodystansowym zadaniu. Jakie jedzenie zatem przyspiesza metabolizm?

Naturalny przyspieszacz metabolizmu czy tabletki?

Naturalny przyspieszacz metabolizmu – kilka cudownych produktów

Za przyspieszenie metabolizmu odpowiadają w szczególności witaminy z grupy B: B1, B2, B5 i B6. Biorą one udział w przemianach węglowodanów i tłuszczów, wykazują ponadto istotne znaczenie dla pracy gospodarki energetycznej. W jakich produktach się znajdują? Przede wszystkim w roślinach strączkowych (czerwona soczewica, soja, groch), w otrębach pszennych, pestkach dyni, migdałach, a także w łososiu oraz kakao.

Naturalny przyspieszacz metabolizmu czy tabletki?

Przyspieszacze metabolizmu, czyli produkty bogate w witaminy i minerały

Do spowolnienia metabolizmu prowadzić może niedobór niektórych minerałów. Jednym z nich jest magnez. Jest on składnikiem wielu produktów żywieniowych, między innymi pestek dyni, wspominanych już otrębów, kaszy gryczanej, gorzkiej czekolady, orzechów (laskowe, pistacjowe, migdały), kakao i białej fasoli. Kolejnym składnikiem z grupy minerałów, którego regularne spożywanie przyczynić się może do przyspieszenia metabolizmu, jest cynk. Cynk bierze udział w przemianie tłuszczów, białek i węglowodanów. Zawiera się ponownie w nasionach dyni, otrębach oraz nasionach lnu. Bogate w cynk są także ser ementaler oraz wątroba cielęca i kakao.

Za prawidłowy metabolizm odpowiadają także wapń (żółty ser, mleko, sardynki), potas (soja, morele, biała fasola), selen (makrela, śledź, groch), mangan (produkty pełnoziarniste zbożowe, orzechy, jagody), jod (ryby).

Zielona herbata a metabolizm

Katechiny zawarte w zielonej herbacie znane są ze swoich prozdrowotnych właściwości. Napar z zielonej herbaty polecany jest w walce z problemami cery, cellulitem, a także jako sprawny przyspieszacz metabolizmu. Katechiny przyczyniają się do szybszego utleniania tłuszczy i zwiększenia wytwarzania się ciepła oraz energii podczas trawienia, co zwiększa jego tempo. Litr wypijanej zielonej herbaty dziennie możne znacznie zwiększyć przemianę materii.

naturalny przyspieszacz metabolizmu

Woda – ważny przyspieszacz metabolizmu

Istotne jest nie tylko picie herbaty, ale spożywanie płynów w ogóle. Wiele się mówi o tym, że trzeba pić dużo wody, a ciągle spożywamy jej za mało. Organizm potrzebuje około dwóch litrów dziennie, by dobrze funkcjonować. Dotyczy to także metabolizmu. Woda jest niezbędna dla prawidłowego przechodzenia reakcji biochemicznych w ludzkim ciele. Składamy się w niej w 50 do 60%, stąd ograniczając picie pozbawiamy się najistotniejszego budulca!

Podsumowanie: Co warto jeść na przyspieszenie metabolizmu?

Po pierwsze: pić herbatę i pamiętać o częstym uzupełnianiu płynów. Kluczowe produkty, które bogate są w wiele składników pozytywnie wpływających na prace metabolizmu, to zaś: rośliny strączkowe, kakao, pestki dyni, migdały, ryby oraz otręby pszenne.

Przyspieszacz metabolizmu - tabletki

Przyspieszacz metabolizmu – tabletki

Na rynku można znaleźć również tabletki, które mają za zadanie przyspieszyć metabolizm. Czy można im zaufać i czy ich spożywanie jest bezpieczne dla naszego organizmu? Wiele z tych tabletek ma skład oparty na naturalnych substancjach. Ich forma jest bardzo prosta jeśli chodzi o przyjmowanie, ponieważ wystarczy tylko regularnie zjeść tabletkę. Nim zakupimy taki produkt, warto dokładnie sprawdzić jego skład i mieć świadomość tego, co będzie się spożywać. Takie tabletki mają bardzo różnorodne działanie. Niekiedy wpływają na wzrost temperatury naszego ciała, inne mogą natomiast pobudzać układ trawienny do szybszego przyswajania pokarmów.

0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów

Odpowiedź

Możesz używać znaczników HTML tj.: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*